doesjes5.reismee.nl

Maastricht : André Rieu, fort, grot en masosaurus

Zaterdag ochtend 7/7/2018, nog nooit zo relaxt met vakantie gegaan! Eerst Demi nog even naar haar werk bjj Costes in Hoorn gebracht, want die ga ik vier weken niet zien. Na lieve kus, helaas geen dikke knuffel want ze was net zo mooi opgemaakt, dr haren mooi en dr kleren mooi. begrijpelijk maar wel jammer. Ze gaf me wel een kus en heeft drie keer omgekeken om te zwaaien en handkusjes te gooien. Hoe lief is dat. Ik heb dus geen recht om te klagen. Maarja, ik vind haar ook zo lief en ik ga haar gewoon missen. Liefste wil ik ze allebei lekker mee hebben maarja, dat gaat gewoon niet altijd lekker. Zo realistisch moet ik ook zijn. Ook weer logisch, zij heeft echt andere interesses dan Ed en ik en dat mag. Voorjaar en najaar gaan we saampjes en hebben we het fijn

10:15hr, caravan aankoppelen en rijden, lieve buren gedag gezegd, kregen daarna nig appje dat zij de voordeur wel even dicht doen ondat we op vak yoe zijn en het dan niet handig is om die open te laten  oké handig weer van me! 

Toen ik vroeger met mijn ouder met vakantie ging, vertrokken we nooit smorgens vroeg, sterker nig, smorgens werd er nog ingepakt. De reis was vakantie vanaf het moment dat we instapte zeiden zij. En ik wist niet beter dan dat dat normaal was. Of we nou naar Spanje of naar Sanoëns in de Franse Alpen reden met de tent vouwwagen of caravan, onze eerste stop was altijd wegrestaurant ‘de Lucht’ voor een bakkie en wat lekkers. Het was immers vakantie en die daar hoorde de reis ook bjj. En om deze relaxte manier van vakantie starten er helemaal in te houden hebben wij dat ook gedaan. Lekkere vroege lunch.

Begin middag aangekomen op camping nabij Maastricht, geïnstalleerd en de twee kleuters gingen haaitje spelen in het zwembad  hahahaha. 

Tegen de avond op naar André! Vrijthof hermetisch afgesloten voor alles met grote betonnen blokken en stalen hekken in beton. Even vergeten wat een rare tijd het is tegenwoordig. Kaartjes twee dagen ervoor van iemand overgenomen en bij restaurant was er verwarring. Of we met vier zijn, nee we zijn met twee, oh maar de rest zit er al, nee hoor we zijn echt met twee, ome neem maar tafeltje voor drie. Verwarrend maar we zaten! Heel even dan, weer verwarring, onze plek was voor groep van zes en een echtpaar achter ons vroegen of wij kaartjes hadden via MP, ja dus, en dat we dan bij hen aan tafel hoorde. Beetje vreemd, je gaat dineren met wild vreemden! Maar wij zijn niet zo moeilijk en na voorstel rondje en wat heen en weer geklets werd alles duidelijk. Wijhadden de kaartjes gekocht van een schoonzus van vriendin van mevrouw, die zou met de cavia van de buurman gaan maar de hond werd ziek en het konijn wilde niet alleen dus vroeg de hamster mee en die werd opgegeten door de kat van die buurman. Dus nu zaten wij er en we hebben een geweldige avond gehad met deze mensen! Volgend jaar weer! Wat een sfeertje! 

Zondag ochtend, doodmoe, beetje koud gehad, vlieg in de caravan en te moe ( of te lui zoals ed dan zegt) om al deze gebreken snachts op te lossen. Maar, half negen, zonnetje schijnt, Ed in opperbeste stemming broodjes gehaald dus toch maar uit, puber gewekt in dr tent en plannen gemaakt voor vandaag. 

Eerst het Fort, dan de grot en Charlie in dr rugzak bij Sterre. Het fort was leuk, maar de grot was vele malen leuker! Ook door de gids denk ik, bevlogen man waardoor je je afvraagt waarom je toch niet beter hebt opgelet bij geschiedenis want als je hem hoort moet je het gewoon leuk vinden. Ster was zo enthousiast geworden over de verhalen van de masosaurus dat een bezoek aan natuurhistorisch museum niet kon uitblijven, want daar was het skelet opgebouwd en die wilde ze perse zien. Begrijp niet hoe zij op een interieur opleiding terecht is gekomen, terwijl juist Deni diegen is die altijd haar eigen kamer verbouwd. Vroeger al, wilde ik haar kamer kast niet verplaatsen, dan liet ze een vriendin meekomen uit school om te komen spelen, maar intussen hoorde ik alle meubels verplaatsen. 

Enfin, het museum was ook geslaagd evenals de wandeling naar de afgravingen van een deel van de st Pietersberg door de cement fabriek waarbij vele grottenstels verloren zijn gegaan maar wel prachtige door soort grand canyon van Maatricht is ontstaan. Zo mooi, er was laatst een oehoe jong uitgevlogen zodat ook hier de natuur zich wel weer op een andere manier hersteld. 

Geslaagde dag! Doodmoe! 

Morgen reizen we door naar Montipouret  daar heb ik een kleine rustieke camping gevonden met zwembad en B&B van NLders  ‘maison Voila’. Nou Voila, we zullen zien! 




Reacties

Reacties

Zusje irene

Wat heerlijk liefjes op naar het volgende verhaal xxxx en doe voorzichtig

Marjolein Perdon

Whahaha leuk stukkie en vooral dat verhaal over die mevrouw daar de schoonzus van d’r vriendin die d’r cavia blablablabla
Fijne vakantie en rijdt voorzichtig !! Grtjs Marjolein

Margriet

Haha leuk geschreven ?
Ga lekker genieten

Ellen koster

Wat heerlijk om zo met jullie mee te reizen ?ik geniet met jullie mee ?

Carla

?leuk geschreven. Goede reis en op naar het volgende avontuur!

Marcelle

Leuk leuk. Ik hoor het je vertellen. Geen touw aan vast te knopen en lachpartijen tussendoor ?

Vincent

Leuke story An , als je nog eens in Maastricht verblijft probeer een champagne ontbijtje te doen in het Derlon Hotel op ‘t ons lieve vrouw plein. Dan vooral downstairs gaan ontbijten. Goede reis to all of you.???

Jan en Thea

Wat leuk om dit nog even te lezen en de foto's te zien van zaterdagavond. Vanavond met 2 vriendinnen, die we ontmoetten op een terras en die zondagavond naar André Rieu zijn geweest, nog even wat herinneringen opgehaald.

Marion

Gezellig zo “samen” met jullie op reis!!

Yvonne

Eindelijk tijd om je verhaal te lezen.
Super leuk idee! Wendy is vast trots op je. Heel veel plezier.

Wilma

Ik volg jullie hoor, An. Leuk om te lezen en nog leuker om te weten dat jullie het naar jullie zin hebben.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!