doesjes5.reismee.nl

Rondreis Italië via Ardèche.

Vrijdag 6/8/2021

Vetrekpunt uit Warder voor het eerst met ons tweeën. Dubbel gevoel.
net even voor middaguur vertrokken en plan was misschien Luxemburg. Geen files en het rijden ging geweldig. Onderweg lekker de homemade salade met krieltjes gegeten en lekker doorgereden. Uiteindelijk hebben we om negen uur maar camping opgezocht. We waren intussen bij Beaune! De route was Ruoms, even Sterre bezoeken die voor animatie werk de zomer op cp La Grand Terre werkt.
heerlijk flesje wijn bij de minicamping gekocht en goed geslapen. Volgende ochtend acht uur zagen we voorbij Lyon al files! Meteen besloten om niet aan te sluiten en gewoon een N-weg te nemen. Dat hebben. we geweten. Wat een prachtige route! Via de N88 le Puy-en-Valey over het massief heen dwars door de Ardèche. Onderweg in een bergdorp gestopt voor een boulangerie en een épicerie voor baguetje en kaas. Ik moest meteen denken aan m’n lieve moeder. Hoe vaak zijn wij wel niet gestopt bij de lekkerste winkeltjes en ze zei altijd, de lekkerst kazen stinken het ergste. En zo heb ik wel geleerd om alles gewoon te proeven en te proberen. Zo ook nu, gewoon willekeurig wat stukken kaas gekocht en ze smaakte heerlijk! De route was echt meer dan prachtig en ik kan iedereen aanraden om die tolweg gewoon eens lekker te laten en te genieten van het land en de reis. Ik heb zelf ook veel te lang en veel te vaak de tolweg gepakt van Anaar B en daar pas vakantie genomen. Maar dit is vele malen leuker. En die N-wegen zijn prima te rijden. Wij deden vroeger niet anders en destijds toen ik zelf ging heb ik dat natuurlijk niet gedaan! Nee want alles wat je ouders deden was bij voorbaat niet wat jij wilde. Vandaar de tolweg en vandaar nu bij vijftig plus toch maar weer de binnenweg en genieten. Elke dag want dat was de opdracht van mijn vader! Het gaat al veel te snel voorbij.

Reacties

Reacties

Erik

wat leuk angeligue

Erik

angeligue goede reis met vakantie
gr Erik

Ellen Koster

We genieten met jullie mee ?fijne reis en ik wacht met smart op jullie nieuwe blog .

Nicole Jacques

Fijne vakantie en volgende keer via de Vogezen. ?

Ingrid Van Der Spek

Wat heerlijk om zo te reizen, lekker van de tolweg af en je lekker laten verrassen door het landschap. Veel plezier lieve schatten en doe voorzichtig ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!