doesjes5.reismee.nl

Rondreis Italië: verblijf Ardèche bij Sterre.

Zaterdag 7 Augustus,

Na de prachtige reis dwars door en over het landschap van regio Ardèche kwamen we in de middag aan in Ruoms, camping La Grand Terre bij Sterre! Wat waren we blij en wat was het heerlijk om haar weer te zien! Even lekker vasthouden en ik mocht zowaar zoenen met haar! Het was toevallig een mindere dag en Ster liep erbij alsof het hartje winter was. Dikke trui, (natuurlijk een Aim fashion trui) en een dito broek, sokken over dr pijpen heen, alsof er sneeuw in zou kunnen komen. En sloffend op dr wandelschoenen. Mensen van Roan zeiden nog dat ze haar niet eens herkende met zoveel kleding. Eerste wat we hebben gedaan na de knuffel was de spullen op de plek zetten en lekker bijgepraat. Ze heeft het ontzettend leuk, leuke meiden leuke jongens van animatie, zwembad, restaurant en receptie. Ze wonen allemaal in drie stacaravans en drie oude toercarvans. Petje af, daar zit ja dan tussen allemaal Franstaligen, maar iedereen heeft zich aangepast. Zij zijn wat Engels gaan proberen en ster leert zo wat Frans. (Nooit gehad op school). De avond lekker in Ruoms gelopen, wat een toeristische plaats zeg en wat een drukte. Ja ook een kermis, hetzij klein maar het staat er wel, meteen aan begin van de straat voor je het prachtige dorpje inloopt. Ze moeten het gewoon verbieden. Heb daar zo’n hekel aan, doet zoveel afbreuk aan het hele karakter van het dorp.

Zondag 8 augustus

Maandag 9 en dinsdag 10 augustus

Zondag 8 mijn zusje jarig! We zijn altijd 2 maanden even tweeling! Dus eerst haar gefeliciteerd en toen op de fietsen gestapt naar de quadbaan. Ster had de heel ochtend vrij en moest pas om 15 hr beginnen dus we hadden lekker de tijd. Eerst maar drie pain chocolat “gevoerd” aan ster want die heeft iig niet veel gegeten die weken, geen tijd. Fiets geleend bij Roan en hup. Wat een warmte en wat heerlijk en wat mooi om zo door de Ardèche te kunnen fietsen. Leuke dorpjes en prachtige wijnvelden. Ster heb ik de hele weg geduwd want uiteindelijk waren we toch nog min of meer de weg kwijt, ja ondanks Google Maps.
mee hoorden zondag van de animatie meiden dat er maandag musical Mama Mia was en sterre ook mee zou doen. En ze zouden het allemaal heel leuk vinden als we zouden blijven en kijken. Vooral Sterre zeiden ze. Ster had het wel benoemd maar wij hadden niet echt begrepen dat ze het echt zo graag wilde, dus, het is tenslotte vakantie, hebben we er gewoon een dagje aan vastgeplakt. Maandag moest ze de hele dag werken, miniclub, splash dance in zwembad, oefenen voor musical en in de avond weer minidisco. Om vervolgens even uurtje met ons te kunne eten op het terras en daarna de uitvoering. Door de andere meiden was een tafel gereserveerd vlakbij podium dus we hadden goed zicht. Samen met de Franse ouders van een van de meiden (heel gezellig!) hebben we onwijs gezellige avond gehad. Wat een show! En petje af voor Sterre, in een Franse musical meespelen en af en toe in het Engels inspringen. Erg leuk gedaan. En solo optreden van money money was echt zo leuk! Ik heb haar beloofd niks van filmpjes te delen dus dat doe ik ook niet. Geloof me dat het leuk was en ik zal 1 foto delen om klein beetje idee te krijgen.
man lange avond zijn we lekker gaan slapen en hebben we dinsdag ochtend van allemaal afscheid genomen. Tijdelijk want we komen aan eind van de maand terug!

Simone

♡ zo leuk!!